عاشورا ۱۴۰۲ کی هست؟ عاشورا در سال 1402 چه روزیه؟ چندم و چند شنبه

عاشورا ۱۴۰۲ کی هست؟ عاشورا در سال 1402 چه روزیه؟ چندم و چند شنبه

عاشورا ۱۴۰۲ کی هست؟

عاشورا در سال 1402 چه روزیه؟ یعنی چندم و چد شنبه هست

مظلومیت حسین عالم گیر شد. قربون احسین بن علی برم، که در راه هدفش جنگید ولی هرگز عزتش لگد مال نشد. جانش رو داد ولی بیعتی توام با ذلت و خواری نداشت.  اول باید بگم “عاشورا در سال 1402 برابر است با جمعه 6 مرداد 1402 مصادف با 28 جولای 2023 میلادی و یا 10 محرم سال 1445 قمری”

حالا که در مورد عاشورا ۱۴۰۲ اطلاع پیدا کردین برگردیم به اصل موضوع عاشورا و قیام امام حسین. اساسا وقتی ظلم در جامعه ای زیاد میشه، برای خیلی از افراد غیر قابل درک میشه که تن بدن به اون شرایط ولی افراد محدودی هستن که قیام میکنن بر علیه ظلم.

در زمان بنی امیه هم یزید زیادروی کرده بود و به حقوق مسلمانان تعرض میکرد ضمن اینکه مخالفت چنین بوزینه ای با اسلام علنی بود. یعنی مثلا اگر پدرش غیر علنی مخالفت میکرد. پسر این طور نبود و حفظ ظاهر نمی کرد. مثلا آشکارا عرق میخورد و شرابخواری و میمون بازی جزئی از کارهای اون بود.

خب حالا شما تصور کنن چنین فردی عنوان خلیفه و امیر المومنین رو هم یدک بشه. یعنی رسما گند میزنه به کل موجودیت دین و اسلام و قرآن. عاشورا برای این بود که ماهیت چنین فردی رو نشون بده. قشنگی عاشورا در سال 1402 به اینه که مصادف شده با جمعه 6 مرداد. خب این میدونید یعنی چی؟ این خیلی حرف توشه. یعنی اینکه یعنی گذشته سرخ هم راستا میشه با آینده سبز. چون منتظران مهدی موعود همیشه روز جمعه رو انتظار میکشن.

خدایا این سال را سال ظهور حضرت ولی العصر قرار بده. ما هم در نمازمان پیسوته دعا میکنیم. تا خورشید پست ابر رخ بنامایاند و عالم را نورانی تر کند. بارلاها ربا معبودا بشر این روزها به انحطاط اخلاقی رسیده است. نظم دنیا باید دستخوش تغییر شود. ای کاش عاشورا 1402 شاهد این تغییر نظم باشیم.

تغییر نظمی مبتنی بر رواج اخلاق مداری و معنویت

 

درباره این مطلب نظر دهید !
کاربر گرامی اگه دوست داری به کمک پاتیف زندگیتو متحول کنی به نوتیفیکیشن های پلتفرم اجازه بده نه دوست ندارم بله دوست دارم