تصویر پیدا نشد

تفاوت شاهین و قرقی چیست؟

تفاوت شاهین و قرقی چیست

در مورد تفاوت های قرقی و شاهین بنویسید

خیلی جالبه که بدونید

پرنده ها اگر چه به نظر شباهت های زیادی دارند اما گاهی تفاوت ها بسیار وسیعه


تفاوت شاهین و قرعی: به طور خلاصه شاهین ها از قرقی ها بزرگتر هستند. شکل بدن شاهین استوانه ای در حالیکه قرقی بدن کوچکتر و چابک تری دارد. شاهین سخت پرواز می کند ، اما قرقی سریع و چابک است شاهین ها در مناطق گرمسیری  زندگی میکنند اما قرقی ها در مناطق سردسیری

شاهین یک پرنده شکاری بزرگ است که در مناطق مختلف جهان وجود دارد. آنها بدنی قوی و عضلانی، بالهای بزرگ و تیز، صورت قوی با منقار تیز و پاهای قوی دارند. شاهین ها به عنوان یک پرنده شکارچی ماهر شناخته می‌شوند و از سرعت و زبردستی خود برای صید فرصت‌طلبانه استفاده می‌کنند.

قُرقِي نام گونه‌ای از پروانۀ روز است که در منطقۀ آسيای ميانۀ خشك يافت مي‌شود. این پروانه به راحتي با الگوي رنگارنگ و جذاب خود تمام توجّه را به خود جلب مي‌كند. الگوي رنگ آبي، سفید، نارَنجى و قَرمُزِى روشن باعث شده كه این پروانۀ زيبا به نام «قُرقِي» شُده است.

شاهین و قرقی دو نوع پرنده متفاوت هستند. تفاوت‌های زیر بین این دو نوع پرنده وجود دارد:

1. اندازه: شاهین‌ها از قرقی‌ها بزرگتر هستند. شاهین‌های بالغ معمولاً به طول 30 تا 50 سانتیمتر می‌رسند، در حالی که قرقی‌های بالغ به طول 20 تا 30 سانتیمتر می‌شوند.

2. رنگ: شاهین‌ها عموماً رنگ پرهای تیره و قاتلانه دارند، در حالی که قرقی‌ها رنگ پر زبر و خالص دارند.

3. شکل بدن: شکل بدن شاهین به صورت استوانه ای و نسبتاً بلند است، در حالی که قرقی شکل بدن کوچکتر و چابک تری دارد.

4. سبک پرواز: شاهین‌های با سبک پرواز سخت و سختپذیر هستند، در حالی که قرقی‌های با سبک پرواز سریع و چابک هستند.

5. غذا: شاهین‌ها به طور عمده از پرندگان و حیوانات کوچک تغذیه می‌کنند، در حالی که قرقی‌ها بیشتر از حشرات و موش‌های کوچک تغذیه می‌کنند.

6. منطقه زندگی: شاهین‌ها در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر جهان یافت می‌شوند، در حالی که قرقی‌ها در مناطق سردسیر و نیمه سردسیر جهان زندگی می‌کنند.

بطور کلی، شاهین‌ها به عنوان پرنده‌ای بزرگتر، قوی تر و صیدگر تلقی می‌شوند، در حالی که قرقي های با سبك پرواز سخت پذير هستند.

خب دوستان امیدوازم از این مطلبمقایسه ای نهایت استفاده را ببرید


	
					
درباره این مطلب نظر دهید !
کاربر گرامی اگه دوست داری به کمک پاتیف زندگیتو متحول کنی به نوتیفیکیشن های پلتفرم اجازه بده نه دوست ندارم بله دوست دارم