تصویر پیدا نشد

کنگر چیست؟ خواص گیاه کنگر چیه؟

کنگر و خواص آن

گیاه کنگر یک گونه گیاهی است که در مناطق گرمسیری و معتدل قرار دارد. این گیاه از خانواده‌ی نخودیان و جزء زیرشاخه‌ی لگومینوزها است. نام علمی آن “Mucuna pruriens” است.

خواص بسیار متعدد و مفید کنگر باعث شده تا در طب سنتی و آیورودا به عنوان دارو استفاده شود. برخی از خواص این گیاه عبارتند از:

1. تقویت سامانهٔ عصبی: کنگر معروف به خاصیت تقویت کنندهٔ سامانهٔ عصبی است و ممکن است بهبود حافظه، تمرکز و همچنین خلاقیت را فراهم کند.

2. افزایش سطح دوپامین: این گیاه محلول‌کنندهٔ طبع دستگاه عصبي ريشۀ پيشين (Dopamine precursor) است، که باعث افزایش سطح دوپامین در مغز مي‌شود. دوپامین یک عامل شیمیایی است که در نظام عصبی مرتبط با حالت خوشحالی، انگیزه و حرکت است.

3. بهبود خلق و خو: مصرف کنگر ممکن است بهبود خلق و خو را فراهم کند و احساسات مثبت را تقویت کند.

4. افزایش سطح تستوسترون: برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف کنگر ممکن است سطح هورمون تستوسترون در بدن را افزایش دهد، که می‌تواند به بهبود عملکرد جنسی و افزایش نعوظ جنسی منجر شود.

5. تسکین دردها: گزارش‌ها نشان داده‌اند که استفاده از عصارهٔ گیاه کنگر ممکن است در تسکین دردهای عضلانی، التهابات و آرتروز (التهاب مفاصل) مؤثر باشد.

6. بهبود عملکرد جنسی: بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف کنگر ممکن است باعث بهبود عملکرد جنسی شود

گیاه کنگر در مناطق گرمسیری و معتدل یافت می شود. این گیاه عمدتاً در قاره‌های آفریقا، آسیا و استرالیا رشد می کند. همچنین در بعضی از جزایر اقیانوس هند و اقیانوس آرام نیز گونه‌های مختلف کنگر را مشاهده می کنید.
گیاه کنگر خواص دارویی دارد. برگ‌های این گیاه حاوی ترکیبات فعال مانند فلاونوئیدها، تانن‌ها و اسانس‌های آروماتیک هستند که به عنوان ضد التهاب، ضد عفونی کننده، ضد تشنج و آرامبخش استفاده می‌شوند. همچنین، برخی از مطالعات نشان داده است که مصرف عصاره کنگر ممکن است در بهبود علائم بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت نقش داشته باشد. با این حال، قبل از استفاده از هر گونه گیاه داروئی بایستی با پزشک خود مشورت کرده و توصیات و راهنمایی‌های لازم را در خصوص مقدار و شکل مصرف دریافت نمایید.

درباره این مطلب نظر دهید !
کاربر گرامی اگه دوست داری به کمک پاتیف زندگیتو متحول کنی به نوتیفیکیشن های پلتفرم اجازه بده نه دوست ندارم بله دوست دارم