تصویر پیدا نشد

چرا خورشید داغ است؟ علت داغ بودن خورشید

چرا خورشید داغ است؟ 

با ما همراه باشید تا به این سوال شما پاسخ دهیم که چرا خورشید داغ است

خورشید یک ستاره است که در مرکز سامانه شمسی قرار دارد. آنقدر خورشید داغ است زیرا در هسته خود فشار و دمای بسیار بالا را تولید می‌کند. فشار خورشید نتیجهٔ گرانش تودهٔ بزرگ خورشید است. این گرانش توده انتشارات هسته‌ای و همچنین جابه‌جایی تساوی اتزاء را به وجود می‌آورد. این تساوی اتزاء براحتی نمی‌تواند به طور مداوم حفظ شود و باعث فشار داخل خورشید می‌شود که در نتیجه بسیاری از ذرات در هسته داغ تراکم می‌یابند و رآکتور هسته‌ای خورشید شروع به کار کرده و مواد خنثی تبدیل به مواد هلیوم می‌شوند. این فرایند تولید انرژی خورشید را به وجود می‌آورد و انرژی تولیدی از طریق پرتواندازی به خارج از خورشید پراکنده می‌شود. این انرژی به شکل حرارت و نور بیرون از خورشید پخش می‌شود و به ما همچنین نور و گرما را می‌دهد. به این دلیل است که خورشید داغ است.

 خورشید داغترین ستاره نیست. در واقع، خورشید به طور متوسط دمای سطحی حدود 5500 درجه سانتیگراد (9800 درجه فارنهایت) را دارد. اما، برخی از ستاره‌ها دما‌های بسیار بیشتری را دارند.

ستاره‌های دما بالاتر به عنوان ستاره‌های نابودگر معروفند و دارای دما و فشار بسیار زیادی هستند. برای مثال، ستاره‌های نوترونی، که بعد از انفجار یک ستاره از بازمانده آن به وجود می‌آیند، می‌توانند دماهای بالایی تا میلیون‌ها درجه را داشته باشند. همچنین، ستاره‌هایی که به عنوان سیاه چاله‌ها شناخته می‌شوند، دماها و فشارهای بیش از هزاران برابر خورشید را دارا می‌باشند.

بنابراین، در کلام خورشید یکی از ستاره‌های متوسط با دمای متوسط است و دما بالاتری نسبت به سایر ستاره‌ها ندارد. ستاره‌های نوترونی و سیاه چاله‌ها دارای دماهای بسیار بالاتر و سخت‌تری نسبت به خورشید هستند.

امیدوارم از این نوشتار نهایت استفاده را ببرید به باد داشته باشید عدم قطعیت اصل بسیار مهمی است.

درباره این مطلب نظر دهید !
کاربر گرامی اگه دوست داری به کمک پاتیف زندگیتو متحول کنی به نوتیفیکیشن های پلتفرم اجازه بده نه دوست ندارم بله دوست دارم