فیلم تاتامی / فیلم زهرا امیرابراهیمی (زر) در ونیز۲۰۲۳ + داستان فیلم

فیلم تاتامی / فیلم زهرا امیرابراهیمی (زر) در ونیز۲۰۲۳ + داستان فیلم

معرفی فیلم تاتامی زهرا امیر ابراهیمی

فیلم تاتامی در بخش افق های ونیز 2023 به زودی

در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز، فقط یک فیلم از یک کارگردان ایرانی در بخش های اصلی قبول شده است.

در روز سه شنبه ۲۵ جولای، مدیر جشنواره لیست فیلم های انتخاب شده در بخش های مسابقه، خارج از مسابقه، افق‌ها و بخش افق‌های ادامه‌دار را اعلام کرد. در این لیست، علاوه بر فیلم «تاتامی» ساخته مشترک زر امیرابراهیمی و گای ناتیو، که در بخش افق‌ها قرار دارد، دیگر کارگردانان ایرانی حضور ندارند. «تاتامی» که زهرا امیرابراهیمی در آن نه تنها به عنوان کارگردان بلکه به عنوان بازیگر هم حضور دارد

داستان فیلم تاتامی زهرا امیر ابراهیمی

از داستان زنی جودوکار ایرانی الهام گرفته است و در این فیلم، زنی که در مسابقات بین‌المللی شرکت و مدال طلا را کسب کرده است، با مشکلات مقامات ورزشی روبرو می‌شود.

در کنفرانس مطبوعاتی، آقای البرتو باربرا مدیر جشنواره جزئیات درباره فیلم‌های انتخاب شده را بیان کرد و گفت که بیشتر آثار قبول شده از کشورهای ایتالیا، آمریکا و فرانسه می‌باشند. در بخش مسابقه ونیز امسال، فیلم‌های معروفی از کارگردانانی همچون مایکل مان، ماتیو گارونه، برتراند بنلو، ریسوکو هامایاشی، سوفیا کاپولا، لانتیموس، دیوید فینچر، برادلی کوپر، لوک بسون  و شماری دیکر حضور دارند. اما فیلم‌های بزرگان سینما همچون لیلیانا کاوانی، وس اندرسن، رومن پولانسکی، ویلیام فرد کین و وودی آلن در بخش خارج از مسابقه ونیز حضور دارند. در بخش افق‌ها و افق‌های ادامه‌دار، اکثر آثار برای سینماگران جوان و یا ناشناخته انتخاب شده است. هفت فیلم اول کارگردانان نیز در هفته منتقدین حضور ندارند. در روزهای آینده، نام کامل داوران بخش مسابقه اعلام خواهد شد.

امیدوارم این نوشتار مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد…

به هر حال جدا از حرف هایی که وجود دارد اما تا زمانی فیلم اکران نشود نمی توان قضاوت دقیقی در مورد آن داشت

درباره این مطلب نظر دهید !
کاربر گرامی اگه دوست داری به کمک پاتیف زندگیتو متحول کنی به نوتیفیکیشن های پلتفرم اجازه بده نه دوست ندارم بله دوست دارم