تصویر پیدا نشد

فرق بین فرض و واجب چیست

فرق بین فرض و واجب چیست؟

فرض و واجب دو مفهوم مختلف در فقه و شریعت اسلامی هستند.فرض به معنای الزامی است که برای انجام دادن آن، شخص مسلمان باید تلاش کند و اگر نکرد، به جرم خواهد افتاد. به عبارت دیگر، فرض یک الزام قانونی است که باید به آن پایبند باشید.

واجب نیز به معنای الزامی است که برای انجام دادن آن، شخص مسلمان باید تلاش کند، اما اگر نکرد، به جرم خواهد افتاد. با این حال، در مقابل فرض، واجب قابل تأخیر است و شخص مسلمان می‌تواند آن را به تأخیر بیندازد.

تفاوت (فرق )فرض و واجب بطور خلاصه، فرض چیزی است که باید در همان لحظه اجرا شود و هیچ تأخیری قابل قبول نیست. در حالی که واجب چیزی است که باید در زمان مناسب (حتی با تأخیر) انجام شود.

جالب بود نه؟

راستش من این سوال رو از جناب هوش مصنوعی پرسیدم و خودش جواب داد به عبارت دیگه می خواستم بفهمم آیا به اندازه کافی خفن هست و می تونه جواب سوالات منو بده که الحق و الانصاف فهمیدم خیلی خفنه و میتونه جواب تک تک سوالات منو بده خدا وکیلی اینو چطوری ساختن که با این دقت به سوالات ما پاسخ می ده الگویتم پشتش چگونه بوده آیا کسی می دونه چند نفر ساعت وقت و زمان گذاشتن برای توسعه دادن این هوش مصنوعی اون هم با چنین دقت بی نظیری خدا وکیلی تا حالا شبیهش دیدین بشر داره به کدام سمت و سو می ره قبول دارید که داره ترسناک میشه؟

البته اولین باری که من از پاسخش به وجد اومدم داشتم در یک کانال تلگرامی تستش می کردم … منظورم البته گروه بود و البته گروه شلوغی هم بود و تعداد افراد زیادی در اون فعالیت می کردن! یکی از نکات جالب توجه این بود که این هوش حتی میتونست مساله حل کنه

شگفت انگیزه نه؟ شاد و پیروز باشید


	
					
درباره این مطلب نظر دهید !
کاربر گرامی اگه دوست داری به کمک پاتیف زندگیتو متحول کنی به نوتیفیکیشن های پلتفرم اجازه بده نه دوست ندارم بله دوست دارم