تصویر پیدا نشد

جلیل رحیمی جهان آبادی کیست؟ /بیوگرافی

جلیل رحیمی جهان آبادی کیست؟

در این نوشتار با جلیل رحیمی جهان آبادی آشنا می شویذ

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در سال ۱۳۵۱ در تربت جام متولد شد و یک سیاستمدار ایرانی است. او در دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی نماینده بود و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود. حوزهٔ انتخابیهٔ وی شامل تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد استان خراسان رضوی بود. در مجلس دهم با آراء ۱۰۸٬۹۳۴ (۵۴٫۵۳ درصد) به مجلس راه یافت و به مجلس یازدهم نیز منتخب شد. همچنین، طبق نقل وبگاه مرکز پژوهش‌ها، جهان‌آبادیدارای دکترای تخصص روابط بین‌الملل است. در سابقهٔ اجرایی و سیاسیدو، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد افغانستان بود. همچنین، در سال‌های ۷۵ تا ۷۷ کارشناس و ناظر مرکز اسناد ریاست جمهوری بود و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران بود. همچنین، او رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی، رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس دهم، عضو فراکسیون امید، عضو شورای مرکزی فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی و عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس بود.

انتخابات مجلس در ایران به صورت دوره‌ای و بر اساس قوانین و مقرراتی که توسط شورای نگهبان تعیین می‌شود، برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری انتخابات مجلس در ایران به شرح زیر است:

1. تعیین زمان برگزاری: شورای نگهبان با توجه به قوانین و ضوابط مربوطه، زمان برگزاری انتخابات را تعیین می‌کند.

2. ثبت نام کاندیداها: پس از اعلام زمان برگزاری، کسانی که قصد رقابت در انتخابات را دارند، باید در سازمان انتخابات کشور ثبت نام کنند. شروط و محدودیت‌های لازم برای ثبت نام کاندیداها توسط شورای نگهبان تعیین می‌شود.

3. حمل و نقل صفحات رأی: پس از تأئید کاندیداها، سازمان انتخابات صفحات رأی را چاپ و توزیع می‌کند. این صفحات شامل نام و عکس کاندیداها و نمادهای آن‌ها است.

4. حمل و نقل مواد انتخاباتی: سازمان انتخابات مواد لازم برای برگزاری انتخابات، مانند جعبه‌های رأی، مهرهای رأی و دستگاه‌های شمارش رأی را توزیع می‌کند.

5. برگزاری رأی‌گیری: در روز مقرر، مردم به محل‌های انتخاباتی مراجعه کرده و با استفاده از صفحات رأی، به کاندیدای خود رأی می‌دهند. در پایان روز، صندوق‌های رأی جمع آوری شده و به سازمان انتخابات منتقل می‌شوند.

6. شمارش آراء: پس از جمع آوری صندوق‌های رأی، آراء توسط دستگاه‌های شمارش رأی شمارش می‌شود. نتایج نظام الکترونیک یا دستی شمارش آراء در هر منطقه اعلام می‌شود.

درباره این مطلب نظر دهید !
کاربر گرامی اگه دوست داری به کمک پاتیف زندگیتو متحول کنی به نوتیفیکیشن های پلتفرم اجازه بده نه دوست ندارم بله دوست دارم