تفاوت مارهای سمی و غیر سمی چیست؟ / مقایسه مار سمی و غیر سمی

تفاوت مارهای سمی و غیر سمی چیست؟ / مقایسه مار سمی و غیر سمی

تفاوت مارهای سمی و غیر سمی

تفاوت مارهای سمی و غیر سمی در چیست؟ در این نوشتار مارهای سمی و غیر سمی را با هم مقایسه می کنیم

خب بیایید مقایسه بین مار سمی و غیر سمی را انجام دهیم

مارها به دو دسته سمی و غیر سمی تقسیم می‌شوند. تفاوت اصلی بین این دو نوع مار در وجود یا عدم وجود سم در بدن مار است.

1. مارهای سمی: مارهای سمی دارای غده‌های سمی هستند که سم را ترشح می‌کنند. این سم‌ها معمولاً برای صید غذا و دفاع از خود استفاده می‌شوند. مارهای سمی می‌توانند با گزیدن و یا نیش زدن، سم را به قربانی برسانند و باعث تشنج عضلات، ضعف عمومی، سردرد شدید، درد، سرعت ضربان قلب بیش از حد، تنگی نفس و در موارد شدید‌تر، نارسایی قلبی یا تنفسی شوند. برخی از مارهای سمی معروف شامل مارهای سانترال وسترن ریلر، کبرا، مار تیگر، مار کورال، مار ویپر و مار مرگ آور آفریقایی است.

2. مارهای غیر سمی: مارهای غیر سمی دارای غده‌های سمی نیستند و بدین ترتیب سمی تولید نمی‌کنند. این نوع مارها معمولاً از روش‌هایی مانند پنهان شدن، ترساندن و فرار استفاده می‌کنند تا خود را در مقابل حمله‌کنندگان محافظت کنند. مارهای غیر سمی اغلب بی‌خطر هستند و برخی از معروف‌ترین آن‌ها شامل مار کور، مار غول پیکر بومی ملقب به آناکوندا، مار خزنده و مار حبابی است.

علاوه بر این، بعضی مارها ممکن است سمی باشند اما به دلیل تولید سم کم و یا سمی که تنها می‌تواند به گونه‌ای محدود توسط برخی از قربانیان تأثیر گذار باشد، به عنوان مارهای نیمه سمی شناخته می‌شوند. به طور کلی، برای شناسایی نوع مار و تشخیص آن که آیا سمی است یا خیر، بهتر است به متخصصان مربوطه و متخصصان حیات وحش مراجعه کنید.
لزوما نیش تمامی مارهای سمی منجر به مرگ نمی شود بلکه

بستگی دارد به نیش هر نوع مار ممکن است دارای ترکیبات سمی بوده و میزان سم آن نیز متغیر است. علاوه براین، عوامل دیگری همچون مقدار سم تزریقی، محل نیش، واکنش بدنی فرد و دسترسی به درمان نیز میتواند نتایج را تحت تاثیر قرار دهد. در صورت نیش مار سمی، فوراً به بیمارستان سرپایی رفته و درمان مناسب دریافت کنید. تشخیص و درمان سم مار به تستها و آزمایشات تخصصی منحصر به فرد نیاز دارد که توسط متخصصان در این زمینه انجام می شود. بهترین راه برای پیشگیری از تاثیر مشکوک سم مار تمرین ویژه و تشخیص مورد نیاز خدمت مراجعه کردن به پزشکان متخصص درمانگر سم مار است.

خب اینم از تفاوت میان مارسمی و غیر سمی

درباره این مطلب نظر دهید !
کاربر گرامی اگه دوست داری به کمک پاتیف زندگیتو متحول کنی به نوتیفیکیشن های پلتفرم اجازه بده نه دوست ندارم بله دوست دارم