تصویر پیدا نشد

تفاوت صرع و تشنج / صرع چیست؟ تشنج چیست

تفاوت صرع و تشنج چیست؟

در این نوشتار میخواهیم بدانیم صرع چیست؟ تشنج چیست؟ و تفاوت صرع و تشنج را بدانیم. پس با ما همراه باشید تا آن ها را مقایسه کنیم

صرع چیست؟

صرع یک اختلال عصبی است که به همراه تشنج‌ها به وجود می‌آید. در این حالت، سلول‌های عصبی در مغز به طور غیرطبیعی فعال می‌شوند و سبب ایجاد تشنج‌های متنوعی می‌شوند. این تشنج‌ها ممکن است به صورت تکراری و بی‌دلیل روی دهد.

تشنج چیست؟

تشنج‌ها پاسخی تحت تاثیر برخی عوامل هستند که باعث فعال شدن نامطلوب سلول‌های عصبی در مغز می‌شوند. این عوامل می‌توانند شامل تغییرات شیمیایی در مغز، توالی ژنتیکی نامطلوب، عوامل محیطی و همچنین ضربه در قسمت‌های مغزی باشند.

تشنج دارای تنوعی در علائم و نوع تشنج است، که می‌تواند از حملات ساده با تغییرات روحی و حسی کوتاه مدت تا تشنج‌های کلونیک (تکانش عضلانی شدید) یا تونیک (عضلات به صورت گامانه متعادل می‌شوند) همراه با آواز تونیک-کلونیکی، تشنج پارشیال فوقانی (تمرکز در یک منطقه خاص از مغز) و گسترده (تشنج در سراسر مغز) متغیر باشد.

تفاوت صرع و تشنج در چیست؟

تفاوت اصلی بین صرع و تشنج در این است که تشنج یک وقوع کوتاه مدت است به طوری که ممکن است فقط چند دقیقه یا حتی چند ثانیه طول بکشد. اما صرع یک بیماری است که ممکن است مدت‌ها یا به طور متوالی تشنج رخ دهد. تشنج‌ها می‌توانند یک علامت یا نشانه بیماری باشند، در حالی که صرع اختلال مزمنی است که نیاز به تشخیص و درمان مداوم دارد. از آنجا که تشنج لزوماً نشانه‌ی ابتلا به صرع نیست، در صورتی که شخص دچار تشنج شود، نیاز به مشاوره پزشکی برای تشخیص و درمان مناسب دارد.

امیدوارم از این مقایسه نهایت استفاده را ببرید. توجه داشته باشید که گاهی واژه ها علاوه بر معانی که در ذهن ما دارند …معانی متفاوتی در گذر زمان به خود می‌گیرند.

درباره این مطلب نظر دهید !
کاربر گرامی اگه دوست داری به کمک پاتیف زندگیتو متحول کنی به نوتیفیکیشن های پلتفرم اجازه بده نه دوست ندارم بله دوست دارم