تصویر پیدا نشد

تفاوت خجالت و کمرویی در چیست؟ فرق کمرویی و خجالت و مقایسه آن ها

تفاوت خجالت و کمرویی چیست؟

در این نوشتار کمرویی را با خجالت مقایسه کرده و به این سوال پاسخ میگوییم که تفاوت خجالت و کمرویی در چیست؟

تا یادم نرفته بگم پیشاپیش سال نو میلادی رو به تمامی دوستان تبریک میگم.

چون این نوشتار اندکی قبل از سال نو میلادی نوشته شده راستی همیشه سعی کنید پر رو باشید …البته مفهوم حیا با اینا متفاوت هست…در کنار با حیا بودن پر رو هم باشید…

خجالت یک حالت عاطفی است که در اثر احساس ناامنی یا ناراحتی ورود به تماس با دیگران، ایجاد می‌شود. خجالت ممکن است به صورت تمام عمر یا در برابر موقعیت‌های خاصی مانند سخنرانی در عموم، حضور در جمع بزرگ و یا ارتباط جنسی به وجود آید. افراد خجالتی معمولاً احساس رد شدن، ناراحتی یا ترس از نقد دیگران را تجربه می‌کنند و ممکن است از دسترسی به فرصت‌های جدید و رشد شخصی محروم شوند.

تفاوت بین خجالت و کمرویی این است که خجالت احساسی است که شخص در مواقع اجتماعی احتمالاً برای خجالت زدن، شرمسار شدن یا ناراحتی احساس می کند. در عوض، کمرویی احساسی است که مربوط به کمبود اعتماد به نفس و احساس شوک یا ترس در مواقعی است که شخص از روی خجالت باعث می شود دل خود را به سایران نشان دهد. به عبارت دیگر، خجالت ممکن است به شکل تصادفی در مواقعی که یک شخص در آن مهارت یا اطلاعات کافی ندارد بروز کند، در حالی که کمرویی همیشگی تر است و به دلایل روانشناسی عمیق تر از آن بروز می کند.

امیدوارم از این مقاله در خصوص مقایسه دو واژه نهایت استفاده را ببرید. توجه داشته باشید این واژگان بسیار. پر مغز و معنی هستند و بسیار می توانند حائز اهمیت باشند. پس واژگان را درست بیاموزید و در جای درست از آن استفاده کنید.

شاد و پیروز  و موفق باشید.

درباره این مطلب نظر دهید !
کاربر گرامی اگه دوست داری به کمک پاتیف زندگیتو متحول کنی به نوتیفیکیشن های پلتفرم اجازه بده نه دوست ندارم بله دوست دارم