تصویر پیدا نشد

تفاوت جوش و زگیل تناسلی چیست؟ مقایسه زگیل تناسلی و جوش و فرق ها

تفاوت جوش و زگیل تناسلی در چیست؟

جوش و زگیل تناسلی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

در این مقاله به مقایسه میان زگیل تناسلی و جوش می پردازیم
جوش یک نوع آکنه است که به دلیل تولید بیش از حد چربی توسط غده های چربی پوست، انسداد منافذ پوستی با چربی، سلول های مرده و باکتری ها شکل می‌گیرد. این جوش‌ها عمدتاً در ناحیه صورت، گردن، قفسه سینه و عقب بغل شکل می‌گیرند.

زگیل تناسلی (Genital wart) نوع خاصی از زگیل است که در ناحیه تناسلی و آنال شکل می‌گیرد. این زگیل‌ها به عمدتاً واروئید (Human papillomavirus) منتقل می‌شود و ممکن است بدون عفونت قابل رؤيت باشد. زگيل تناسلى علاقمندي به جفت شدن دارد و در صورت عفونت باعث ايجاد خارجي هاى كروى ريز ريز در ناحيه تناسلى خارجى (پروستات، كانال ادرارى، لب هاى بزرگ و كوچك) مى شود.

جوش و زگیل تناسلی هر دو مشکلات پوستی در مناطق تناسلی هستند، اما تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد. جوش‌های تناسلی معمولاً به صورت یک لکه قرمز یا سفید کوچک با قطر کمتر از 1 سانتیمتر ظاهر می‌شوند و معمولاً در نزدیکی ریشه موهای تناسلی یا در دور حول آن قرار می‌گیرند. این جوش‌ها معمولاً نتیجه تحریک پوست، عفونت باکتری یا ویرایش شده است. به عبارت دقيق، زگيل تناسلي يك خال است كه به صورت يك كيسه پُر از ريده های چرب شبيه به لكه سفيد يا زغالي رنگ بوده و در نزديكي ريشة مو های تناسلي قابل مشاهده است.

علاوه بر این، جوش‌های تناسلی عمدتاً با درد، خارش و التهاب همراه هستند و ممکن است پس از تماس جنسی یا فعالیت بدنی شدید بیشتر شوند. همچنین، ممکن است گلوله‌های پر از پُس‌آب و قرمز روی آن‌ها دیده شود. از سوی دیگر، زگیل تناسلی علائم مشابه جوش ندارد و عموماً بدون درد و خارش است و به صورت چرب و لطافت به لمس است.

علت جوش‌های تناسلی معمولاً ناشی از عفونت باکتریایی یا قارچی است و معمولاً به دلایل بهداشت نامطلوب، تحرک بین پوست و لباس، تحرک جفت کردن رطوبت و حساسيت پوستي ايجاد مي شود.

درباره این مطلب نظر دهید !
کاربر گرامی اگه دوست داری به کمک پاتیف زندگیتو متحول کنی به نوتیفیکیشن های پلتفرم اجازه بده نه دوست ندارم بله دوست دارم