عید قربان ۱۴۰۲ | عید قربان در سال 1402 چندم و چند شنبه هست

عید قربان ۱۴۰۲ | عید قربان در سال 1402 چندم و چند شنبه هست

عید قربان ۱۴۰۲

عید قربان سال 1402 چندم و چند شنبه است؟

از وقتی که به دنیا اومدم و از وقتی که یادم هست. دنیا مکانیسم عجیبی داشته. تقریبا هر دین و آیینی قواعد مخصوص به خودش رو داره اما همه ادیان توحیدی نیستن. ادیان توحیدی اومدن تا بشر رو به سعادت برسونن. رمز این به سعادت رسودن در یک کلمه هست… و اون کلمه اخلاصه. انسان پاک میشه تا اخلاص داشته باشه. بد نیست بدونید که:

“عید قربان در سال 1402 برابر است با پنجشنبه 8 تیر 1402 مصادف با 29 جون 2023 میلادی و یا 10 ذوالحجه سال 1444 قمری.”

خب حالا که در مورد تاریخ عید قربان ۱۴۰۲ صحبت شد بد نیست که کمی در مورد فلسفه ی این عید اطلاع داشته باشیم. بیایید گذری بزنیم و به تاریخ و اول به آیین های غیر توحیدی نظری داشته باشیم. در اغلب این آیین ها قربانی کردن مظلوم ها رواج داشته و اغلب این کار با خشونت زیادی انجام میشده.

در قرن 21 ام هم فرقه های زیر زمینی وجود دارن که ممکنه از این کارها بکنن. حتی یادم هست (اگر اشتباه نکنم البته) آقای رائفی پور در مورد فراماسون ها و این سری کارهاشون حرف میزد. در این فرقه ها ابایی از اینکه بیگناهان قربانی بشن وجود نداره.

اما کاری که حضرت ابراهیم انجام داد. داستانش متفاوته چون میخواست بندگیش رو نشون بده و در اصل باید عبد بودن خودش رو اثبات می کرد. که خداوندگار هستی با فرستادن گوسفندی به عنوان قربانی ابراهیم رو نجات داد. ضمن اینکه در قسمتی از داستان ابراهیم و اسماعیل می بینیم که چاقو تیزی خودش رو از دست داده و نمی تونه گردن کسی رو ببره. خب این معجزه ای ب.ئ که خداوند به این حضرت نشون داد. ضمن اینکه علاوه بر معجزه یک امتحان الهی هم محسوب شد. که البته پیامبر در این امتحان سربلند بیرون اومد تا جایی که عید قربان 1402 که سهله تا زمانیکه بشر به ادیان توحیدی گرایش داره، مسلمانان این روز رو جشن میگیرن

درباره این مطلب نظر دهید !
کاربر گرامی اگه دوست داری به کمک پاتیف زندگیتو متحول کنی به نوتیفیکیشن های پلتفرم اجازه بده نه دوست ندارم بله دوست دارم