عید فطر ۱۴۰۲ چه روزی است؟ تاریخ دقیق عید فطر 1402 چندم و چند شنبه است

عید فطر ۱۴۰۲ چه روزی است؟ تاریخ دقیق عید فطر 1402 چندم و چند شنبه است

عید فطر ۱۴۰۲ چه روزی است؟

عید فطر 1402 چندم و چند شنبه است. عید فطر در سال 1402 چه روزی است.

بیایید فرض کنیم که مسلمان نبودیم و در یک جامعه دینی دیگر زندگی میکردم. مثلا پیروان مسیح و یا یهود بودیم. آن وقت دیگر نگران این نبودیم که عید فطر ۱۴۰۲ چه روزی است نا فطریه بدهیم.

“عید فطر در سال 1402 برابر است با شنبه 2 اردیبهشت 1402 مصادف با 22 آپریل 2023 میلادی و یا 1 شوال سال 1444 قمری.”

اما اگر ما در جامعه ای مسیحی زندگی میکردیم سبک متفاوتی از زندگی داشتم. مثلا فرض کنید در یک جامعه ی اروپایی زندگی میکردیم. در جامعه ای که نه معنویت بلکه مادیات حرف اول و آخر را میزند. زور مداران قدرت طلب، رسانه ها را در اختیار دارند و زندگی شما تحت تاثیر شانتاژهای خبری و پروپاگاندا قرار میگیرد.

بعضی ها به گمان خودشان فکر میکنند که کشورهای غربی آزادترین کشورها هستند. ابدا این طور نیست و این یک خیال خام است. به عنوان مثال در آمریکا اگر یک شهروند کوچکترین توهینی به پلیس بکند. حسابش با کرام الکاتبین است. چون ممکن است پلیس همان جا عملیات آبکشن کردن را انجام دهد و مجرم را سوراخ سوراخ کند. یا اگر کسی در کشوری غربی در مورد هولوکاست حرف زد. فکر میکنید به چه عاقبتی گرفتار می شود. بروید تحقیق کنید تا ادعای ما برایتان ثابت شود.بگذریم خواستم بگویم درست است ما در یک کشور مسلمان هستیم و عید فطر داریم و از قضا عید فطر ۱۴۰۲ را هم به یکدیگر تبریک می گوییم. با این حال عده ای هستن غرق در سیاه نمایی هایی شده اند که اجانب برای آن ها تدارک دیده اند. گوش هایشان را بسته اند و هر چرندیاتی را که تریبون ها لندن نشین می بافند باور میکنند.

دوستان عزیز من آینده شما در دستان خود شماست و به کار و فعالیت و توسعه ی علم بستگی دارد. قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است. روزی خواهد رسید که ارزش همین مناسبت های اسلامی مانند عید فطر 1402 را بهتر و بیشتر درک میکنیم

در پناه حضرت احدیت

درباره این مطلب نظر دهید !
کاربر گرامی اگه دوست داری به کمک پاتیف زندگیتو متحول کنی به نوتیفیکیشن های پلتفرم اجازه بده نه دوست ندارم بله دوست دارم